Budowa i naprawa dróg w Polsce
O budownictwe

Budowa i naprawa dróg w Polsce

Advertisement

Polska nie może pochwalić się na świecie rozwiniętą siecią dróg. Na tle Europy, poziom rozbudowy infrastruktury drogowej wygląda ubogo. Na przełomie roku 2016 i 2017 mają zostać ogłoszone przetargi na budowę kolejnych autostrad i dróg ekspresowych, które usprawnią komunikację.

Minister Andrzej Adamczyk ogłosił drogową rewolucję. Łączna wartość inwestycji to ponad 4,1 mld zł, niestety jest to nadal niewiele, biorąc pod uwagę wartość kosztorysu całego programu rozwoju infrastruktury, który wynosi 107 mld zł. 

Wśród 15 odcinków, na których budowę ogłoszone były przetargi znajdzie się między innymi odcinek autostrady A2 na trasie Warszawa-Mińsk Mazowiecki, droga ekspresowa S1 między Pyrzowice-Podwarpie oraz dwa węzły w Warszawie- Zakręt i Lubelska na drodze S 17. 

Ministerstwo zajęło się realizacją planów i obliczaniem kosztów budowy dróg. Dotychczas według planów wybudowany został odcinek obwodnicy Brodnicy, a jego koszt poniósł za sobą 54,7 mld zł.

Drogowcy ogłaszają przetargi jedynie na budowę krótkich odcinków dróg. Zdaniem Ministra Infrastruktury GDDKiA wykonało dobrą robotę, próbując szukać tańszych rozwiązań na uprawnienie sieci komunikacji w Polsce tak, aby powstało ich więcej, niż planował poprzedni rząd. Plany te są jednak nierealne. W ubiegłym roku do użytku został oddany fragment A4 między Rzeszowem a Jarosławiem. Długość odcinka to 41 km. W tym roku według planów otwarty ma zostać 10-kilometrowy fragment drogi Lublina i kawałek drogi S8 od Zambrowa do Mężenina.

– Kładziemy ogromny nacisk na budowę dróg w Polsce. Zależy nam na dobru obywateli oraz na wysokim poziomie ich zadowolenia. Na pewno inwestycje będą kontynuowane. Na kolejne lata rozpisywany jest już program naprawy poszczególnych dróg w miastach. Zdajemy sobie sprawę, że prace nie posuwają się w zawrotnym tempie, jednak postaramy się, aby plany naprawcze były wdrożone w życie najszybciej, jak to możliwe. – Anna Leśniewska, członek zespołu grupy naprawczej infrastruktury. 

Polska musi wygospodarować budżet na szybką rozbudowę dróg oraz naprawę odcinków drogi, które uległy tak poważnemu zniszczeniu, że nie nadają się do poruszania po niej. Obecnie Łódź i Kraków posiada najgorsze drogi w kraju. Mieszkańcy skarżą się na wyboje i koleiny. Wrocław to z kolei jedno z najprężniej rozbudowujących się miast. Do minusów poruszania się po mieście można zaliczyć jedynie wąskie trasy i ogromne korki, jednak problem takich utrudnień w ruchu może pojawić się w większości miast.

Łódź i Gdańsk nie mają płynnej strategii transportowej, przez co wynika tylko nieporozumień wśród władzy co do inwestycji w rozbudowę miast. Tegoroczny atak zimy niezmiernie zniszczył nawierzchnię dróg praktycznie w każdym mieście, jednak nie wszędzie Urząd Miasta kładzie nacisk na ich naprawę, która bywa niejednokrotnie droższa, niż położenie jej od nowa. 

– Niech rząd przestanie obiecywać budowę kolejnych dróg i wydawać bezmyślnie pieniądze na projekty, które nigdy nie zostaną zrealizowane. Najpierw niech władza zajmie się naprawą zniszczonych fragmentów, a następnie planuje przyszłe inwestycje – Piotr z Kielc.

Centrum Zaopatrzenia Drogowego, z ofertą dostępną pod adresem http://www.czd.com.pl, świadczy usługi budownictwa drogowego: budowy dróg, remonty i naprawy, a także oferuje materiały, narzędzia oraz surowce związane z budownictwem drogowym.

Post Comment