Franczyza jako pomysł na biznes
O biznesie

Franczyza jako pomysł na biznes

Advertisement

Franczyza stała się w ciągu ostatnich kilkunastu lat bardzo na czasie. Wiele międzynarodowych sieci właśnie dzięki niej otworzyło swoje punkty nad Wisłą. Nie tylko w stolicy, ale również w mniejszych miejscowościach. Dzięki franczyzie setki osób spełniło swoje marzenie o własnym biznesie. A tysiące znalazło pracę w otworzonych w oparciu o nią sklepach oraz punktach usługowych. Na popularność tego rodzaju umów niewątpliwie wpływa przede wszystkim fakt, że zarówno dla franczyzobiorcy, jak i franczyzodawcy, oznaczają one szanse na zysk. I wiele innych korzyści.

Zalety dla franczyzobiorcy

Ludzie chętnie otwierają biznes pod szyldem znanej marki, ponieważ w ten sposób ograniczają ryzyko porażki swojego przedsięwzięcia. Oczywiście nie każda franczyza się udaje, ale generalnie przedsiębiorcy nie narzekają. Doceniają również wsparcie ze strony firmy franczyzowej. Związane jest ono między innymi z pomocą szkoleniową, uproszczonymi procedurami składania zamówień, ale również zawieraniem umów na preferencyjnych warunkach.

Duża sieć zamawia więcej produktów u dostawców, więc może liczyć na rabaty, o których mały pojedynczy przedsiębiorca nawet nie ma co marzyć. Poza tym wsparcie sieci obejmuje przygotowanie pracowników, dostarczenie wyposażenia i wszelką pomoc doradczą, związaną z prowadzeniem konkretnego punktu. Niektórzy przedsiębiorcy zwracają uwagę, że w momencie podpisania umowy franczyzowej tracą sporą część swojej autonomii i samodzielności. Wielu docenia jednak, że nie musi na własną rękę załatwiać każdej, nawet najmniejszej formalności. A poza tym prowadzenie firmy z logo już wypromowanej marki to pewniejszy sukces.

Chcesz dowiedzieć się czegoś więcej o franczyzie? Wejdź na stronę franczyzawpolsce.pl

https://franczyzawpolsce.pl/

Franczyzodawcy także się opłaca

Firma udzielająca koncesji na działalność pod własnym szyldem także może liczyć na wiele korzyści. Przede wszystkim może w ten sposób dotrzeć do większej liczby klientów, a tym samym osiągnąć wyższe zyski finansowe. Poza tym każdy profesjonalnie prowadzony punkt poprawia wizerunek całej marki, dlatego przedstawiciele głównej firmy regularnie sprawdzają jakość produktów i obsługi w danym miejscu. Wszystko po to, aby mieć pewność, że wybrana placówka nie psuje renomy, ale ją umacnia. Poza tym franczyza daje franczyzodawcy większe poczucie spokoju. Sporą odpowiedzialność bierze na siebie bowiem franczyzobiorca. Główna firma dostarcza wypracowanych już rozwiązań, za co dostaje część zysków z prowadzenia danego lokalu, sklepu czy innego punktu. Jednocześnie franczyzodawca ma silniejszą pozycję w walce z konkurencyjnymi podmiotami.

Łatwiej mu zwrócić uwagę konsumentów, a także utrzymać ją na własnej marce. Jest to możliwe dzięki temu, że filie danej firmy rozsiane są po całym kraju. Nie pojawiają się wyłącznie w dużych miastach, ale często spotyka się je także w niewielkich miasteczkach. A nawet wsiach. Klienci przyzwyczają się do korzystania z danego sklepu czy oferty restauracji i nawet podczas podróży wybierają właśnie te miejsca. Sporą zaletą z punku widzenia marki jest także możliwość ograniczenia personelu.

Post Comment